Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zákon, ktorý poteší všetkých motoristov. ŠPZ by mohli byť vaše. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Dobry napad. Ak by niekto v diskusii chcel mudrovat ako sa to neda, tak:
- v Cechach si mozu ponechat na aute povodnu SPZ, ak ju nechcu menit
- v Spanielsku znacka putuje s autom, a to aj pred 20-imi rokmi, ked mali okresy a majitel moze vymenit za novu, ak chce
- v Belgicku znacka je v majetku vlastnika auta
.
To len u nas sme ako barani dovolili statu robit na nas uradnicke zlomyselnosti, ako napr. povinna vymena znaciek v 2003-om roku a vyradenie z premavky, ak sa to neurobilo (hlavne mopedy a motocykle do 50ccm, ktore nemali klasicke znacky, iba take "malovane"). Akysi snazivy uradnik vtedy zacitil akutnu potrebu urobit poriadok v evidencii aut a vyradit tie, ktorych majitel znacku nevymenil.
.
Co je toto za stat, ze si chce/potrebuje urobit nejaky imaginarny poriadok a nanuti desattisice ludi absolvovat zbytocne byrokraticke ukony.
.
Mimochodom poriadok - podla policajtov sa znacky pre auta, motorky a traktory lisili natolko, ze mohli pridelit to iste cislo autu aj motorke/traktoru. Cie vedla seba mohli kludne stat Skodovka MT-001AA a tiez traktor MT-001AA a podla policajtov to bolo OK, ved je to uplne ine auto. Pche, a ze poriadok...
 
Hodnoť

 

Preco objavovat Ameriku ? Najprv treba zrusit na SPZ-kach okresy tak ako to je v Anglicku.Takto SPZ-ka prinalezi autu a pri predaji vzdy ostava na aute.
Tie okresy je pozostatok bolsevizmu aby bola lepsia vizualna kontrola dopravnych prostriedkov prislusnikmi VB. Osobne auto zo vzdialeneho okresu bolo podozrive.
V Anglicku su este dalej lebo na V5C( zlepsena obdoba nasho technickeho preukazu) je cast na odtrhnutie pre pripad predaja a ta sa po vyplneni da kupujucemu co mu sluzi ako "docasny technicky preukaz".Zbytok V5C posle predavajuci postou s vyplnenymi udajmi kupujuceho na DVLA.O par tyzdnov dostane kupujuci postou novy V5C-"technicky" uz na svoje meno.Tym cely predaj-kupa skoncil.Netreba cakat fronty, vsetko prebehne len medzi predavajucim a kupujucim.
Podobne je to pri zruseni auta,pri predaji do zahranicia ci pri kupe noveho auta.Na V5C je na to prislusna cast ktora sa po vyplneni odtrhne.
Ale pre zaciatok by stacilo len zrusit okresy na SPZ-kach.
 

ano

suhlasim do bodky. takto to treba okopirovat aj k nam a neni problem. tiez som zil v anglicku.
 

Dobrý nápad,

Dobrý nápad, ale nebudem nám klesať národný duch? Dosť mi to práve na českých značkách chýba, že neviem, odkiaľ kto je, či to je pražák alebo severan...či brňák..Niekto mi to aj vysvetľoval, že podľa kraja je číslo, ale aj tak už neviem. Tú skratku MB nič nenahradí, to bola Mladá Boleslav a keď sa objavila ZA, bola to Žilina. Ale to s tým podozrením, aha, čo tu ten robí a podáme si Ťa?! Mohli tak policajti VB, veru rozmýšľať za čias komunizmu, či čo to tu bolo...
 
Hodnoť

dobry napad, az na tie oblasti

vo Svajciarsku to tak funguje, cislo „patri““ majitelovi auta. Ovsem musi sa zhodovat s bydliskom. Je tu 26 kantonov a podla kantonu kde majitel zije ma aj pridelene tabulky. Ak sa odstahuje mu ich vymenia. Cele to spociva v daniach - za tabulky na auto sa plati rocny poplatok, vybera to kazdy kanton ako aj dane. Kde su dane vyssie, su aj tabulky na auto drahsie, neda sa svindlovat, kde sa odvadzaju dane tam aj auto prislucha
 
Hodnoť

Hm,

celú evidenciu motorových vozidiel by som polícii zobral a dal do správy STK-áčkam. Majú na to priestory, odborníkov, len by sa trocha navýšila administratíva, nepotrebujeme premúdrelých arogantných policajtov. Táto služba je aj tak platená a súkromní prevádzkovatelia by sa určite inak chovali k zákazníkom, ako títo zelení pajáci, tak isto, ako vydávanie vodičských preukazov. Dovolím si tvrdiť, že určite by táto potrebná služba inak fungovala. To isté by mali urobiť aj s OP, ktoré by mali mať v kompetencii matriky a polícia by mala zabezpečovať bezpečnosť poriadok a ochranu obyvateľstva...
 
Hodnoť

 

Pár poznámok:

1.)
V Európe, aj inde vo svete vždy boli, či sú štáty, kde pomocou ŠPZ sa dá zistiť to, že kde je to auto aktuálne zaregistrované. Môže to byť na základe nejakých okresov, krajov, veľkých miest, a pod. Tento systém umožňuje rýchlu vizuálnu kontrolu aj laikom, napríklad v prípadoch rôznych parkovacích politík, ak sú tam ustanovenia, že miestnych uprednostníme, a tých zlých z iných okresov z nejakej lokality vytlačíme.
Ale aj v prípadoch pátrania majú istú výhodu ŠPZ s označovaním okresov, keď sa napríklad vie iba to, že páchateľ uniká na červenom aute Fiat s bratislavskou ŠPZ.
A za úplne scestné považujem to tvrdenie, že ŠPZ s označením aktuálneho okresného bydliska majiteľa auta bol iba nápad socialistickej polície, aby viac mohla kontrolovať pohyb občanov. Mali to rôzne štáty, aj také, kde nikdy nebola žiadna diktatúra.

2.)
Stále je a bol aj v minulosti prítomný variant, kde ŠPZ trvalo bolo pridelené jednému autu. Tento systém fungoval aj v socialistickom Maďarsku. Tam odborníci podľa kombinácie písmen obsiahnutými v ŠPZ dokázali určiť približný vek auta, lebo vedeli, že ktorá kombinácia písmen kedy bola vydávaná. Sťažovalo to podvody pri predajoch ojazdených áut, kupujúci už pri letmom pohľade na ŠPZ vedel, že auto je staršie, než bolo v inzeráte uvedené, teda ani nemusel rokovať, cestovať za autom do iného okresu, ak rok vydávania danej série ŠPZ a vek auta sa nápadne nehodovali. Bol to prvý signál, že niečo nie je v poriadku. V socíku to význam malo, vtedy modelové rady sa roky predávali bez podstatných zmien, produkty DDR aj 15 rokov sa nemenili.
Maďari inak stále majú ten systém, že konkrétna ŠPZ "naveky" patrí autu. Neviem, či to platí stále, ale u nich v minulosti isté podniky a organizácie na svojich autách mali ŠPZ so stálou kombináciou, tam teoreticky nové autá zdedili ŠPZ z vyradených firemných. Okrem polície a armády iba svoje kombinácie písmen na ŠPZ mali poštári a DP Budapešť.

3.)
Mečiar potreboval rýchlo vymeniť na vozidlách ŠPZ ČSFR na ŠPZ SR z dvoch dôvodov. Za prvé politické preto, aby ľudia čo najskôr zabudli na svoju pôvodnú vlasť ČSFR, a po druhé, aby firma, ktorá protekčne získala monopol na výrobu ŠPZ, mala dostatok zákaziek a tak aj asi HZDS dostatok provízií. Nikde inde vo svete som totiž nezaregistroval povinnú hromadnú výmenu ŠPZ, keď sa menil ich pôvodný dizajn na iný.
Treba si dať pozor na to, aby "boj" s Mečiarovým protežantom skrytá pod snahu šetriť, nevyrobil hlúpy a chaotický zákon!

4.)
Teraz v časoch výpočtovej techniky, keď počítače sú zosieťované, a fungujú on line, je možné meniť spôsoby nových registrácií áut a neskôr aj zmeny majiteľov. Lenže k tomu treba aj konzultácie s nezávislými odborníkmi, ale aj s odborníkmi polície, poisťovní, a iných, aby nevznikol chaos napr. pri exekúciách, dedení a nedostali šancu zločinci, či rôzny podvodníci.

5.)
Autor blogu je laik, inak by nemohol navrhovať to, nech každá slovenská ŠPZ začína písmenom SK. Potom treba mať v ŠPZ priveľa číslic, kto by si ich v strese a v časovej tiesni zapamätal? ŠPZ má byť taká, aby bola dobre čitateľná, po novom aj pre kamerové systémy a aby svedkovia mimoriadnych udalostí si ich rýchlo zapamätali aj v stresových situáciách, alebo aspoň jej niektoré časti.
Ak ŠPZ je v podobe "SK 962716", tak je to pre svedka v strese iste zložitejšie, než "GA 257VS", tam poviem polícii, že to bolo červené osobné auto z Galanty s číslom 257, alebo Galanta VS.

6.)
Ušetrený personál polície do ulíc iste nepôjde hromadne, z časti boli priamo prijatí na túto prácu, ale sú tam aj zo zdravotných dôvodov a prejdú pod nový úrad.
 

len k tomu parkovaniu

píšeš to tu tak, ako keby hlavným problémom bratislavského parkovania boli vidláci z východu a podľa značiek by ste ich chceli vytlačiť z "mesta" Ale aj tu na východe sú mraky firemných aj štátnych áut (napr. pošta) registrovaných v Bratislave, lebo sídlo organizácie je tam. Ale smrdia, zaberajú miesto tuná. Cestné dane idú síce do jedného koša, ale rozdeľujú sa podľa počtu registrovaných áut.
Mne sa páčil anglický systém, nájdi si alebo kúp voľnú značku ako sa ti páči a zaregistruj si ju. Potom je tvoja a prekladaj si ju z vozidla na vozidlo ako chceš.
V USA som Forda zaregistroval na miestnom úrade, mohol som si vybrať z hromady značiek, akú som chcel a po roku a predaji mi značka ostala ako suvenír, však som za ňu zaplatil. Vycepovaný našou byrokraciou som ju chcel vrátiť, ale to nechápali, však som ju kúpil, tak je moja. A to je v USA 300 mil. áut a zvládajú to, tu sa ideme pokakať z nejakého miliónika.
 


Najčítanejšie


  1. Karol Labaš: S čím sa Richard Raši verejne nechváli 1 521
  2. Maroš Chmúrny: Vydierač a nové sako pre Pellegriniho 535
  3. Simona Kyselicová: Ako som začala predávat' medovníky v zahraničí || Život v Nórsku 333
  4. Michal Šimečka: Dohoda s Čínou, o ktorej sa takmer nehovorí 311
  5. Inštitút strategických politík : Roztržka o hranice medzi Sudánom a Etiópiou eskaluje aj napriek prebiehajúcim rokovaniam 272
  6. Marek Zajac: Prečo sa mnohým ľuďom nedarí nájsť si vhodného partnera 237
  7. Martin Greguš: Ľuboš Blaha v tom má jasno, čo vy? Celoplošný skríning: plusy a mínusy 214
  8. Filip Pastorek: Nejvyšší správní soud sa výrazne zastal Slováka v spore s Luhačovicami 202
  9. Gabriela Uhlarova: Ak máš taký dar, máš to robiť zadarmo 166
  10. Věra Tepličková: On schudol, ja som pribrala, on už má šaty na mieru, ja pod svetrom zicherku 150

Rebríčky článkov


  1. Jozef Legény: Umierať a dať sa šklbať v Revúcej
  2. Jaroslav Polaček: Napriek korone predkladáme ambiciózny a transparentný rozpočet
  3. Peter Biščo: Fico mení vozový park...
  4. Emma Chládecká: Evanjelium v skratke
  5. Marta Medzihradská: Banskobystrický kultúrny bod zlomu
  6. Andrej Hossa: Ako ušetriť pri výbere podlahy?
  7. Martin Konečný: Zlozvyky, zvyky a rutina (I.)
  8. Ivan Čarnogurský: STARÉ SLOVENSKO A NOVÝ PREZIDENT USA
  9. Andrej Hossa: Ako vylepšiť interiér vášho automobilu?
  10. Miriam Studeničová: Znepokojujúce výskumy Benjamina Lieberta


Už ste čítali?