Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

To vážne? Obetujeme letisko, lebo Národný letecký prepravca? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

K letisku len toľko: http://ix.sk/zqNbJ
.
Ostatné pomýlené názory sú výkriky do tmy, ktoré nie je potrebné ani komentovať.
 
Hodnoť

to vážne ?

To myslíte vážne, že by si štát mal zachovať vlastníctvo letiska BTS?
Lebo ako poukázanie na hlúposť s označením národný prepravca mi to (porovnanie s národným letiskom) prišlo vhodné.

Ale ak to skutočne myslíte vážne, aké dôvody môže mať človek vašich názorov na zachovanie štátneho vlastníctva BTS?
 

Dovody, ze stat

by mal vlastnit BTS letisko su ekonomicke. Letisko postavili Slovenske subjekty, ktore ho udrziavali a vybudovali infrastrukturu k dostupnosti. Z hladiska statu moze ist o stratovy projekt, ale z hladiska celej slovenskej spolocnosti v porovnani s "nadnarodnym" majitelom pravdepodobne nie.

Takzvany nadnarodny kupec by bol rieseny politicky, na zaklade geopolitickeho natlaku, by priamo ci nepriamo zvysil ceny pre cestujucich a dane zo zisku by platil inde. V pripade neuspechu by zdrhol pripadne zobral o dotacie.

Ine by bolo, keby kupila letisko slovenska firma, so slovenskymi majitelmi platiaca dane zo zisku na Slovensku a majitelia by chodili na kavu a pivo na Slovensku. Sukromne letisko si vsak nedovolia ani Americania, prve a posledne prevzala verejna organizacia pred desatrocim.
 

 

v Amerike vlastní letiská štát ? Federálny, alebo jednotlivý ? Napríklad Kalifornia vlastní LAX, a New York JFK ?
A pod slovenskou firmou myslíš takú, ktorá zarába na podvodoch s DPH, alebo je napojená na štátne zakázky, a jej majitelia žijú v Belize, Monaku, alebo na Bahamách ?
 

 

Vlastníkom JFK je mesto New York, teda verejná inštitúcia. Rovnako KLAX je vlastnené mestom Los Angeles.
 

 

Je to možné, ja sa nehádam, len som sa pýtal.Ale nie je to štát, a kontrolné mechanizmy budú pravdepodobne iné, ako by boli, keby BTS vlastnil tento bananistan, alebo dokonca mesto Bratislava.
 

 

Riešením by možno bolo predať väčšinový podiel Viedni (u nich je to tuším tak, že 50% majú mesto Viedeň, spolková krajina Dolné Rakúsko a zamestnanecký zväz a druhú polovicu súkromní investori). To by zrejme do LZIB nasmerovalo časť viedeňských letov a mohlo by to naštartovať, alebo aspoň podporiť vybudovanie poriadnej infraštruktúry spájajúcej oba letiská a obe mestá (železnica - teda vybudovanie terminálu na LZIB s prepojením na trať do Petržalky, Schwechatu a Viedne, + diaľnica).
 

 

Monopoly ma vlastnit vyhradne stat (mesto, kraj...), tam kde je mozne vytvorit konkurenciu maju byt vyhradne sukromni majitelia.

Uplne tak isto ako ako vsetky cesty vlastni stat (mesta, kraje...), a kamiony, dodavky, dialkovych autobusovych dopravcov, taxiky vlastnia vyhradne sukromni majitelia.
 
Hodnoť

Narodny letecky dopravca

vlastneny statom je rovnaky nezmysel ako narodny futbalovy stadion... ktory nakoniec aj tak bude prevadzkovat a zisk z neho mat nejaky biznismen.
 


Najčítanejšie


  1. Karol Labaš: S čím sa Richard Raši verejne nechváli 1 521
  2. Maroš Chmúrny: Vydierač a nové sako pre Pellegriniho 535
  3. Simona Kyselicová: Ako som začala predávat' medovníky v zahraničí || Život v Nórsku 333
  4. Michal Šimečka: Dohoda s Čínou, o ktorej sa takmer nehovorí 311
  5. Inštitút strategických politík : Roztržka o hranice medzi Sudánom a Etiópiou eskaluje aj napriek prebiehajúcim rokovaniam 272
  6. Marek Zajac: Prečo sa mnohým ľuďom nedarí nájsť si vhodného partnera 237
  7. Martin Greguš: Ľuboš Blaha v tom má jasno, čo vy? Celoplošný skríning: plusy a mínusy 214
  8. Filip Pastorek: Nejvyšší správní soud sa výrazne zastal Slováka v spore s Luhačovicami 202
  9. Gabriela Uhlarova: Ak máš taký dar, máš to robiť zadarmo 166
  10. Věra Tepličková: On schudol, ja som pribrala, on už má šaty na mieru, ja pod svetrom zicherku 150

Rebríčky článkov


  1. Jozef Legény: Umierať a dať sa šklbať v Revúcej
  2. Jaroslav Polaček: Napriek korone predkladáme ambiciózny a transparentný rozpočet
  3. Peter Biščo: Fico mení vozový park...
  4. Emma Chládecká: Evanjelium v skratke
  5. Marta Medzihradská: Banskobystrický kultúrny bod zlomu
  6. Andrej Hossa: Ako ušetriť pri výbere podlahy?
  7. Martin Konečný: Zlozvyky, zvyky a rutina (I.)
  8. Ivan Čarnogurský: STARÉ SLOVENSKO A NOVÝ PREZIDENT USA
  9. Andrej Hossa: Ako vylepšiť interiér vášho automobilu?
  10. Miriam Studeničová: Znepokojujúce výskumy Benjamina Lieberta


Už ste čítali?