Nie ze by si nemal v zasade pravdu ohladom neprimerane prisnych podmienok na podnikanie v taxi doprave, ale napr. kazdorocna lehota STK na taxiky je dana smernicou EU, takze nasim zakonom ju nemozeme zmenit.
K bodu 2) Ide o beznu zalezitost, ked podnikatel musi pred poskytnutim tovaru/sluzieb splnit byrokraticke podmienky, ktore, ked si ich spravi sam doma pre vlastnu potrebu, splnit nemusi. Ci je taka byrokracia rozumna je ina otazka, avsak doprava nie je v tomto smere vynimocna.
Súhlasím. Podnikateľské prostredie sa neustále zhoršuje. Ja konkrétne sa venujem problematike dopravy. Nápadov, ako to zmeniť je veľa a strana SaS ich predstavila v Agende 2020. Aby sa ale pretavili do reality, na to nám nebude stačiť 5%. Takže záleží na voličoch... a ešte viac na chronických nevoličoch. Tí by mohli zmeniť oveľa viac, ako si možno sami uvedomujú.
blok je vyžadovaný pri platbe v hotovosti. V UBER sa platí kreditnou kartou. Máte právo sa odviezť aj inou formou taxislužby, kde môžete zaplatiť v hotovosti a dajú Vám blok. Zákon by ale nemal diskriminovať tých, ktorí ponúkajú inú možnosť platby.
ked nemas konto zo stranickej centraly tak si si urcite predplacal piano kartou/paypalom a ziadny blocik s logom MF si nedostal. ked si si kupoval aplikaciu do smartfonu, tiez si ziadny blocik posveteny kazimrdom nedostal a platis kartou. ked si predplacas kredit na telefon cez internet tiez nedostanes ziadny blok z elkomackej kasy a platis kartou dokonca ked zaplatim sms-kou za autobus tiez mi z mobilu nevyleze blocok zapisany do fiskalnej pamate
k prvým dvom príkladom - máš možnosť zadať voľbu, že chceš daňový doklad k druhým dvom príkladom - na tieto sa nevzťahuje povinnosť vydať daňový doklad ak má quercus pravdu, tak "poskytovateľ prepravy" vykonáva v zmysle zákona taxislužbu (lebo akákoľvek preprava osôb za odplatu do počtu 9 osôb je podľa zákona taxislužba). A vodič taxislužby je povinný vydať doklad o zaplatení.
ja uber nebudem využívať. skôr ma zaujímajú tie právne procesy, na ktoré budú doplácať šoféri, čo budú "zdieľať", keď ich chytia daniari, či keď budú mať nehodu. quercus nižšie varuje každého rozumného, aby uber nevyužíval
Aby nedošlo k pochybnostem: Spolecnost Uber sama o sobe neposkytuje prepravní služby a spolecnost Uber není prepravce. Nabídka služeb prepravy, které mohou být prostrednictvím aplikace a/nebo služeb požadovány, je úkolem poskytovatele prepravy. Spolecnost Uber vystupuje pouze jako prostredník mezi vámi a poskytovatelem prepravy. Zajištení služeb prepravy poskytovatelem prepravy je tedy predmetem smlouvy mezi vámi a poskytovatelem prepravy. Spolecnost Uber nikdy nebude úcastníkem takové smlouvy.
Profi taxikár sa musí pravidelne podrobovať psychotestom, preskúšaniu z pravidiel a pod, aby si si udržal licenciu. Pri sprostredkovaní cez Uber nie je žiadnu záruka ani za vodiča ani za vozidlo.
Presne som sa zamyslal nad tym, preco je akurat doprava osob taka vypukla, ked aj v inych odvetviach sa deju "podrazacke" veci konkurencie z ktorej tazi zakaznik. Ja som napr. rozmyslal, ze preco niekto neobeha vyrobcov potravin, vyjedna si priame nakupy od nich, neotvori si niekde na periferii sklad potravin s dlhou trvanlivostou a cenovo bude niekde na 50% ceny oproti velkoobchodnym retazcom a polozi tym niekolko obchodov. Vsetko sa da robit lacnejsie, len je naozaj otazka co ked sa to zacne robit hromadne? Kde napokon skoncime? Ved vsetci chodime niekde do prace a chceme vela zarabat, len ked sa vysledky nasej prace budu predavat lacno, tak z coho maju potom vznikat dobre mzdy (aj vzhladom na vysoke odvody)? Stale tvrdim - u nas nie su problemom vysoke ceny, ale nizke mzdy - toto by sa malo riesit!
Mzdy budu rast, ked budu musiet zamestnavatelia sutazit s inymi zamestnavatelmi o volnych ludi na trhu prace. A to sa stane len vtedy, ked sa vyrazne zjednodusia podmienky na podnikanie.
k bodu 1