Črtá sa nádej na schopného ministra dopravy?

Autor: Miroslav Ivan | 24.4.2016 o 18:21 | Karma článku: 4,12 | Prečítané:  1186x

Pred dvoma týždňami odvolal nový  minister dopravy, Roman Brecely, riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti, Milana Gajdoša. Dôvodom mal byť podpis zmluvy za 23 mil. eur deň po tom, ako si nový minister prevzal funkciu. 

Takéto zmluvy riaditeľ NDS podpisoval bežne, preto takéto odôvodnenie v danom čase vyvolalo veľa otázok. V každom prípade, ak by sa tak nestalo vtedy, dnes by bol ten dôvod už relevantný. Nefungujúci kontrolný systém, ktorý má odhaľovať „čiernych pasažierov“ na diaľniciach, je zásadné zlyhanie NDS a dôvod na okamžité odvolanie zodpovedných manažérov.

Pred pár dňami sme sa dozvedeli o odvolaní riaditeľa Technickej obnovy a ochrany a železníc, Petra Kunkela. Dôvodom malo byť to, že si sám nariadil vyplatiť odmeny.

Ešte zaujímavejšie v tomto kontexte vyznela nedávna správa z médií o tom, že štátny podnik, Slovenská správa ciest, ktorej zriaďovateľom je Ministerstvo dopravy, si objednala vozidlo, vybavené skenerom. Za 1,5 milióna eur! Aj po namáhavom hľadaní v centrálnom registri zmlúv som tam túto zmluvu nenašiel. Čo vyvoláva ďalšie otázky. Kto ju odtiaľ stiahol? Riaditeľ SSC? Sám, alebo zasiahol minister? Ak áno, vzbudzuje to u mňa nádeje, že Roman Brecely sa začína orientovať na svojom ministerstve a koná. Sám by sa k tejto veci mohol vyjadriť a vysvetliť, potvrdiť, alebo vyvrátiť správu z médií, či to na portále CRZ bolo, alebo nie. A ak áno, prečo to odtiaľ bolo stiahnuté.

Pevne verím, že nový minister zdieľa rovnaký názor ako ja, že takéto nákupy nemá čo robiť spoločnosť SSC v čase, keď máme cesty, o ktoré sa má starať, plné výtlkov a za 1,5 mil. eur by mohlo byť opravených niekoľko kilometrov.

Uvidíme, aké budú ďalšie ministrove kroky. Slovenskí motoristi prispievajú do štátneho rozpočtu 2 mld. EUR ročne. Spotrebná daň, DPH, dane z motorových vozidiel, mýto, registračné poplatky, atď. Len zanedbateľná časť z týchto príjmov sa vracia späť do budovania a údržby infraštruktúry. Motoristi nedostávajú od štátu ani zďaleka to, čo by za svoje peniaze dostať mali. A sem by nový minister mal zamerať svoju pozornosť. Ak bude takéto ciele napĺňať cez vládne legislatívne návrhy, podporíme ich.

A budeme očakávať, že aj jeho politickí kolegovia v NRSR podporia tie naše, za klub SaS, ktorých cieľom je podporiť liberalizáciu trhu v osobnej doprave a veľa iných návrhov, ktoré zlepšia život motoristom.

Uvidíme, ako sa postaví k práve aktuálnemu problému diaľničných známok. Táto horúca aktuálna téma zaujíma všetkých motoristov a je najvyšší čas to riešiť.

Aj preto predložíme v najbližších dňoch  do NRSR zákon, ktorým napravíme nedostatky zákona o elektronických diaľničných známkach a nastavíme v ňom väčšiu flexibilitu.

Kroky nového ministra nám zatiaľ dávajú nádej, že nebude pokračovať v spôsobe riadenia tohto ministerstva, ako tomu bolo v predchádzajúcom volebnom období. Ďalšie dni a týždne ukážu, či to bola nádej opodstatnená, alebo len gestá pre získanie si podpory verejnosti v čase schvaľovania Programového vyhlásenia vlády..

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Žitňanská: Dnes sa spochybňuje liberálna demokracia, populizmus je na vzostupe

Ani ľudia s hypotékou nemusia prísť o bývanie, ale po osobnom bankrote musia úver dosplácať.

KOŠICE KORZÁR

Nervozita v Košiciach rastie: Raši prosí o pokojné rokovanie

Primátorovi sa nepáčia výzvy aktivistov.

PLUS

Zamrzla a nebilo jej srdce. Potom vstala z mŕtvych

Žena bola hodiny mŕtva, zmrzla na kosť a zažila zmŕtvychvstanie.


Už ste čítali?