Dokedy bude slovenský motorista dojná krava vlády Roberta Fica?

Autor: Miroslav Ivan | 28.1.2016 o 14:09 | Karma článku: 15,06 | Prečítané:  3834x

Slovenský motorista naozaj nemá na ružiach ustlané. Jazdí po rozmlátených cestách, má k dispozícii mizernú diaľničnú sieť, za každým druhým kríkom na neho číha policajná hliadka a dostáva jednu finančnú ranu za druhou.

Vláda Roberta Fica mala 4 roky na to, aby ako-tak zmenila túto situáciu. A čo urobila? Začala tým, že radikálne zvýšila registračné poplatky pri prihlasovaní motorových vozidiel na dopravných inšpektorátoch. Dala za 4 roky do užívania približne 80km diaľnic. A zároveň nebola schopná vyčerpať 1mld. EUR z eurofondov, ale zato horlivo pracuje na tom, aby stihla podpísať predražený PPP projekt obchvatu Bratislavy ešte pred voľbami. A aby toho nebolo dosť, plánuje objednať systém na kontrolu dodržiavania pravidiel cestnej premávky za 140 mil. EUR.  A len pred pár mesiacmi prijala zákon o monitorovaní vozidiel a žiakov v autoškolách.

Napriek tomu, že sme dávali legislatívne návrhy zrušenia registračného poplatku a kritizovali zákon o autoškolách, ktorý má byť účinný od novembra 2016, smerácka mašinéria na akékoľvek návrhy z radov opozície reagovala odmietavo.

Výsledok je ten, že Európska komisia na náš podnet preskúmala a na záver sa vyjadrila , že registračné poplatky vo forme, v akej sú platné, sú v rozpore s Európskymi pravidlami. 26. januára sme mali k tomu tlačovú besedu. Slovenským motoristom ponúkame bezplatnú právnu pomoc. A tí, ktorí si doviezli na Slovensko vozidlo zo zahraničia, sa môžu na nás obrátiť emailom na motoristi@strana-sas.sk . Pomôžeme vám dostať späť veľkú časť zaplateného registračného poplatku. 

Týmto naša snaha o nápravy chýb terajšej vlády nekončí. V prípade, že dostaneme dostatočne silný mandát od voličov v nadchádzajúcich voľbách, tento poplatok vrátime na pôvodnú výšku, 33 EUR za vozidlo.

Sme presvedčení, že platením spotrebných daní v cene pohonných hmôt, cestných daní, diaľničných poplatkov a DPH je ich prínos pre rozpočet nezanedbateľný. A k tomu ešte treba prirátať pokuty, ktoré zjavne nie sú nástrojom predchádzania priestupkom, ale skôr nástrojom na plnenie štátnej kasy.

Okrem už spomenutých poplatkov, ktoré vrátime späť na 33 EUR, tu je niekoľko ďalších opatrení pre motoristov, s ktorými ideme do marcových volieb:

Zmeníme vydávanie EČV a to tak, že toto bude viazané na majiteľa a nie na vozidlo. Pri kúpe nového vozidla a predaji starého si bude môcť majiteľ EČV ponechať a použiť to na nové vozidlo. Toto bude platiť tak pre EČV na želanie ako aj pre ostatné EČV

Zrušíme šikanovanie autoškôl a ich žiakov nedávno schváleným zákonom o autoškolách, keď tieto musia mať autá vybavené systémom lokalizácie vozidla. Toto opatrenie bude mať za následok výrazné zvýšenie ceny vodičského oprávnenia a negarantuje zvýšenú schopnosť riadiť vozidlo.

Vlastníkom motorových vozidiel umožníme platenie PZP na dobu kratšiu ako jeden rok bez nutnosti odhlásiť svoje vozidlo z evidencie na dopravnom inšpektoráte. Zjednodušíme tak život tým, ktorí svoje vozidlá nevyužívajú po celý rok ( motocykle, sezónne motorové vozidlá)

Považujeme za šikanovanie vodičov motorových vozidiel ich neodôvodnené zastavovanie orgánmi polície. Zastaviť motorové vozidlo by mala mať polícia právo len na základe dopravného priestupku.

Neúmerné zvyšovanie pokút negarantuje, že pokutu naozaj dostane každý, kto priestupok urobí. Je totiž na rozhodnutí policajnej hliadky, koho skutočne na základe priestupku zastaví a koho nie. Preto, ak chceme odstrániť možnosť korupcie, malo by byť každé zastavenie vozidla policajnou hliadkou zaznamenané na kamere umiestnenej vo vozidle policajného zboru alebo na uniforme policajta. A každý takýto záznam podložený písomným dokladom o udelení pokuty. Samozrejme za predpokladu splnenia bodu predchádzajúceho bodu, teda zastavovania len vozidiel, ktorých vodič sa dopustili priestupku. 

Namiesto diaľničných nálepiek boli zavedené elektronické diaľničné známky. A minulo sa niekoľko miliónov EUR. Jediné, čo to prinieslo, je zjednodušená kontrola užívateľov, teda vlastníkov motorových vozidiel. A pseudo výhoda, že netreba lepiť nálepku. Budeme presadzovať, aby, ak už sme elektronickú formu známok zaviedli, bolo možné si kúpiť diaľničnú známku nielen na rok, mesiac, alebo 10 dní. Ale aj na akékoľvek obdobie, ktoré si vodič zadá. Je neakceptovateľné, aby v čase, keď už máme elektronické diaľničné známky, nebolo možné si aj elektronicky pri kúpe zadefinovať akékoľvek časové obdobie na ktoré má vodič záujem si nálepku kúpiť. Deň, týždeň, alebo hocijaký časový interval.

Predĺžime intervaly prehliadok STK, na nové vozidlá zo 4 na 5 rokov a potom z 2 na 3 roky.

Sme presvedčení, že pokuta nemá byť nástrojom na zvyšovanie príjmu do štátneho rozpočtu, ale má vodiča vychovávať, presnejšie povedané odradiť od porušovania predpisov. Výška pokuty by preto mala byť odstupňovaná a pri prvom priestupku by mala jej výška byť v najnižšej sadzbe. A až pri opakovanom priestupku rovnakého typu by mala byť sadzba vyššia. Nie naopak.

V našom programe máme, samozrejme, tých opatrení pre motoristov viac. Vrátane priorít v budovaní cestnej infraštruktúry. A pre nákladných autodopravcov máme samostatnú kapitolu opatrení. Celý volebný program SaS je tu.

Slovenský motorista by mal od štátu dostávať služby zodpovedajúce platbám, ktoré on do štátnej kasy posiela.

Naša ponuka, ponuka SaS, má tieto ambície.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Žitňanská: Dnes sa spochybňuje liberálna demokracia, populizmus je na vzostupe

Ani ľudia s hypotékou nemusia prísť o bývanie, ale po osobnom bankrote musia úver dosplácať.

KOŠICE KORZÁR

Nervozita v Košiciach rastie: Raši prosí o pokojné rokovanie

Primátorovi sa nepáčia výzvy aktivistov.

PLUS

Zamrzla a nebilo jej srdce. Potom vstala z mŕtvych

Žena bola hodiny mŕtva, zmrzla na kosť a zažila zmŕtvychvstanie.


Už ste čítali?