reklama

Diaľničné nálepky: elektronizáciou k vyšším cenám za ich distribúciu

Kým vodiči kamiónov, resp. vozidiel nad 3,5t platili kedysi za diaľnice formou nálepiek, platili menej a výnos pre štát bol výrazne lepší ako je tomu dnes, keď platia formou mýta. Ohlásené Verejné obstarávanie na dodávateľa distribúcie elektronických diaľničných nálepiek pre vozidlá do 3,5t má stáť štátny rozpočet viac, ako si dnes účtuje distribútor nálepiek!!! Teda výnosy z nich pre štát budú nižšie ako doteraz. Aká podobnosť s mýtom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

S určitou pravidelnosťou sledujem stránku Úradu pre verejné obstarávanie, predovšetkým kvôli plánovanému obstarávaniu koncesionára na Pekelne predražený projekt obchvatu Bratislavy . Bude to celkom určite zaujímavé čítanie.

Späť ale k téme diaľničných nálepiek. Ideme elektronizovať ich distribúciu. Odhadovaná cena za zmluvný kontrakt na 67 mesiacov je takmer 31 miliónov EUR. Čo je v prepočte 5,5 mil. EUR ročne.

Ako je tomu dnes?

V roku 2015 zaplatíme Slovenskej pošte a.s. províziu vo výške 5,99 % zo sumy predaných diaľničných známok. Teda, pri predaji známok v hodnote 52-54 mil. EUR ročne je to maximálne 3,5 mil. EUR! A to už vrátane nákladov na tlač známok ( 250 tis. EUR).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každému človeku s obyčajným sedliackym rozumom sa natíska otázka, prečo ideme platiť za distribúciu známok o 2 mil EUR ročne viac, keď to celé ideme elektronizovať?!?!

Ak sa súkromný podnikateľ rozhodne zavádzať elektronizáciu akýchkoľvek procesov, očakáva od toho významnú úsporu. Nie naopak!

Som motorista a už teraz sa obávam, na základe skúsenosti so zavádzaním elektronického mýta, či to vôbec bude fungovať. A dodávam, ( keď vidím, čo všetko dokážu akože IT firmy prisaté na štátnom rozpočte zbabrať) že osobne dôverujem viac nálepke na skle. Asi som staromódny.

Ak už chce štát niečo elektronizovať, potom nech nastaví cenu obstarávania ( pri prepočte na rok) nižšiu, ako je tomu v súčasnosti a nie naopak. Alebo dĺžku kontraktu a podmienky tak, aby boli garantované výnosy zo známok vyššie, ako sú dnes.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Argumentu, že sa vysúťaží nižšia cena, neverím. Na toto obstarávanie boli podané námietky už v minulosti a obávam sa, že to opäť skončí maximálne s jednou ponukou, rovnako, ako pri výbere konzultanta pre obchvat Bratislavy

Viac ako 10 mil. EUR za dobu tohto kontraktu by sa určite dalo využiť lepšie!!

Čo Vy na to, pán Počiatek?

Miroslav Ivan

Miroslav Ivan

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sme to MY, kto rozhoduje a kým nebudeme MY všetci politikmi so záujmom o verejné veci, nič v našej krajine sa nezmení.Občan tejto krajiny, ktorý chce prispieť k zlepšeniu života svojich detí a ďalších generácií na Slovensku. Poslanec NRSR za stranu SaS a tímlíder pre Dopravu a Stavebníctvo. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu