Slovenskí dopravcovia dostali ďalšiu ranu. Z Nemecka.

Autor: Miroslav Ivan | 3.2.2015 o 22:22 | Karma článku: 6,07 | Prečítané:  1998x

Ťažko skúšaní slovenskí dopravcovia dostali od 1.januára 2015 ďalšiu ranu . Tentoraz zo zahraničia, konkrétne z Nemecka. K tomuto dátumu je totiž účinný zákon o minimálnej mzde v Nemecku a to 8,5 eur/hod. Problémom zákona ale je, že sa vzťahuje  aj na zamestnávateľov, ktorí nemajú sídlo v Nemecku, teda aj na slovenských dopravcov.

Nemecko je pre Slovensko najdôležitejší obchodný partner, či už je to v objeme dovozov, alebo vývozov. Každý zásah do voľného trhu je preto veľmi nebezpečný pre ďalší vývoj ekonomickej spolupráce. Okrem toho, cez Nemecko smeruje aj veľký objem tranzitu tovaru zo Slovenska, na ktorý sa zákon vzťahuje tiež.

Samozrejme, na prvý pohľad to znie lákavo, vodič si zarobí viac, ako doteraz. Avšak v konečnom dôsledku to vplýva na výslednú cenu za dopravu, straty zákaziek a nakoniec k prepúšťaniu a zániku prepravných firiem.

Minimálna mzda však nie je jedinou zlou správou pre našich dopravcov. Okrem nej musia :

  • Mať zriadeného zodpovedného zástupcu v Nemecku,
  • Vypĺňať formuláre o plánovaných cestách v nemčine,
  • Hlásiť všetky cesty do Nemecka vopred,
  • Zaplatiť pokuty v desiatkach tisíc eur, ak toto nesplnia.

A toto sa už inak, ako šikanovanie dopravcov nedá nazvať. V tomto konkrétnom prípade, nie vlastným, ale dokonca, cudzím štátom.

V minulých dňoch síce Nemecko ( pravdepodobne pod tlakom nezvládnutia situácie a kontroly) dočasne pozastavilo platnosť zákona o minimálnej mzde a nebude sa tak až do rozhodnutia EK vzťahovať na tranzitné prepravy cez Nemecko.

Napriek tomu, stále platí pre dopravcov s konečnou stanicou v Nemecku.

Dnes sme spolu s predsedom strany SaS, Richardom Sulíkom mali k tejto téme tlačovú besedu. Jej krátky zostrih je tu.

Takýto zásadný krok v rámci pracovného práva, účinného aj pre zamestnávateľov so sídlom mimo Nemecka tvrdo postihuje slovenských prepravcov a vyžaduje si okamžitú reakciu.

Aj z tohto dôvodu  dnes predseda strany SaS vyzval predsedu vlády SR, Roberta Fica, aby sa pripojil k ostatným štátom ( ktoré už sťažnosť na Európsku komisiu podali) a podal ju tiež.

Okrem toho, ako euro poslanec podnikol ďalšie kroky v rámci konaní v Európskom parlamente.

Bohužiaľ, toto nie je jediný problém, ktorý v súčasnosti ničí slovenských dopravcov. Neúmerne vysoká daň z motorových vozidiel (napriek zavedeniu mýta), zle nastavená štruktúra tejto dane vzhľadom k emisným triedam ako aj neúmerne vysoké pokuty pri neúmyselnom priestupku v rámci mýtnych poplatkov sú ďalšími faktormi, ktoré ovplyvňujú chovanie podnikateľov v cestnej doprave.

Výsledkom je prepúšťanie, zmeny registrácie vozidiel do inej krajiny, prípadne zmeny v pracovno-právnych vzťahoch.

Aj preto som dnes využil tlačovú besedu a vyzval dopravcov. Komunikujte s nami, píšte a dávajte nám podnety!

Budeme ich starostlivo analyzovať a navrhovať legislatívne zmeny. A samozrejme, budeme Vás informovať, čo sme v danej veci iniciovali a ako sa to ďalej vyvíja.

V strane SaS si uvedomujeme, že len slobodný trh bez zbytočných byrokratických bariér  môže priniesť kvalitné služby za konkurenčné ceny.

Píšte nám na kontaktný email, alebo priamo na adresu predsedu strany, richard@sulik.sk . Každému podnetu sa budeme venovať. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Žitňanská: Dnes sa spochybňuje liberálna demokracia, populizmus je na vzostupe

Ani ľudia s hypotékou nemusia prísť o bývanie, ale po osobnom bankrote musia úver dosplácať.

KOŠICE KORZÁR

Nervozita v Košiciach rastie: Raši prosí o pokojné rokovanie

Primátorovi sa nepáčia výzvy aktivistov.

PLUS

Zamrzla a nebilo jej srdce. Potom vstala z mŕtvych

Žena bola hodiny mŕtva, zmrzla na kosť a zažila zmŕtvychvstanie.


Už ste čítali?